Keresőbarát honlapok készítése, fotók címkézése, egyedi igények teljesítése
Az egyik legfontosabb követelmény egy weboldaltól, hogy a célközönség megtalálja
Hiába csodaszép, csillog-villog, és “mindent tud” egy honlap, ha a keresőprogramok, robotok nem találják meg!
Ha meg is találják, olyan rossz helyezést ér el, hogy a kutya sem kattint rá. Hogy a neten összesen hány honlap lelhető fel, amikből a keresők mazsoláznak? Kevin Kelly, (a Wired egyik alapítója) 2010-es könyvében úgy spekulál, hogy a neten cirka 100 billió (vagyis százezer milliárd) honlap található, ennek ellenére pontos – de még csak tudományos megalapozottságú közelítőleges – választ sem tud senki adni. Azóta pedig már eltelt 9 év…
Attól, hogy van honlapunk, egyáltalán nem jelenti azt, hogy virtuálisan is létezünk, és karba tett kézzel várhatjuk a megrendeléseket, visszajelzéseket! Ezért nap mint nap tenni kell! Hatalmas a mezőny, óriási a verseny, a keresőprogramok (Google, Yahoo, Bing Ask, stb.) pedig egyre intelligensebbek.
Erre való a weblap- vagy kereső optimalizálás (SEO), azaz a keresőprogramokat segítő, támogató adatok beépítése a weboldalakba. Ezen tevékenységre fejlesztőgárdák szakosodtak/szakosodnak, hiszen a Google első (első négy) oldalán való szereplésért egyes cégek, vállalkozások, magánemberek hajlandók nagyon-nagyon sokat fizetni.
Fizetett hirdetésekkel szintén lehet a Google első oldalán szerepelni, de leginkább a konkurenciától függ, mennyibe fog ez nekünk kerülni, aztán persze megtérülni. A Facebookon hasonlóan hirdethetünk, illetve felkerülhetünk (leginkább) pénzért a legnagyobb látogatottságú weboldalak linkgyűjteményeinek sorába. Minél több, másik oldalról mutat link a saját oldalunkra, annál értékesebb lesz website-unk a robotok számára. A honlaptérkép, a címkézés, a robots.txt megléte szintén alapkövetelmény, és igen: a mobileszközökre való optimalizálás már elvárás lett!
Mi az alapkövetelményeket teljesítjük, és megfigyelhető tendencia, hogy honlapjaink az évek folyamán szépen kúsznak előre. 🙂
Látogatottsági statisztika kérhető, ellenőrzés céljára kitűnő tükör. Nemcsak a hazai, de világtérképet nézhetünk oldalunk népszerűségi állapotáról.
Pár mutató optimalizálási eredményeinkről, a seotools.hu helyezésvizsgálójának használatával:
A szojaextruder.hu a “szója feldolgozás” kulcsszóra a legelső Google találati oldal 1. és 2. pozícióján szerepel, 50,4 ezer találat közül. A honlap 2013-ban készült, jelenleg átlagosan 4 ezer olvasó látogatja havonta. A cég fő tevékenysége: szójafeldolgozó gépek gyártása. A honlap blogként is működik, és szójáról szóló cikkeket havi 2 alkalommal megjelenítünk. Ez nagyban segíti a tartalom frissen tartását, és a “szója” kulcsszó ismétlődését.
A portamkincsekomondor.hu a “komondor” kulcszóra a 2. oldalon, a 15. pozíción szerepel, 2,5 millió találat közül. A honlap 2015-ben készült, jelenleg átlagosan 4 ezer olvasó látogatja havonta. A tulajdonosa csupaszív komondor ebtenyésztő házaspár, akik havonta legalább 1 kutyás történetet mesélnek el az olvasóknak. Ez az oldal is blogként funkcionál, frissen és nagy számban tartva a “komondor” kulcsszót. Lenti példánk egy 2017-es állapotot mutat, azóta szépen felkúszott a Google 2. találati oldalára!
A kulcsikomondor.hu a “komondor kölyök” kulcsszóra az 1. oldal 7. pozícióján látható, 20,2 ezer találat közül. A honlap 2015-ben készült, fő funkciója: gazdik keresése a megszületett komondor kölykök számára.
A paczi-nogyogyasz.hu a “nőgyógyász Monor” kifejezésre az 1. oldal, 9. pozíciójában áll, 10 ezer találat közül. A honlap 2015-ben készült, fő funkciója az online időpont foglalás a nőgyógyászati vizsgálatra.
A hasznaltgyerekholmi.hu a “használt gyerekholmi” kifejezésre az 1. oldal, 11. pozícióját foglalja el, 12,4 ezer találat közül. A honlap 2016 októberében készült.
Képernyőmentések a portamkincsekomondor.hu oldalunk Google-helyezéséről: (2017.)
Az előkelő 3. oldalon, “komondor” kulcsszóra, kb. 1,7 millió találat közül, világviszonylatban a 34., magyar listán a 22. pozícióban található. A honlap 2015. júniusában készült (a képek kattintással nagyíthatók.)