Keresőbarát honlapok készítése, fotók címkézése, egyedi igények teljesítése


Az egyik legfontosabb követelmény egy weboldaltól, hogy a célközönség megtalálja. Hiába csodaszép, csillog-villog, és “mindent tud”, ha a keresőprogramok, robotok nem találják meg.

Ha meg is találják, olyan rossz helyezést ér el, hogy a kutya sem kattint rá. Hogy a neten összesen hány honlap lelhető fel, amikből a keresők mazsoláznak? Kevin Kelly, (a Wired egyik alapítója) 2010-es könyvében úgy spekulál, hogy a neten cirka 100 billió (vagyis százezer milliárd) honlap található, ennek ellenére pontos – de még csak tudományos megalapozottságú közelítőleges – választ sem tud senki adni. Azóta pedig már eltelt 7 év…

Attól, hogy van honlapunk, egyáltalán nem jelenti azt, hogy virtuálisan is létezünk, és karba tett kézzel várhatjuk a megrendeléseket, visszajelzéseket! Ezért nap mint nap tenni kell! Hatalmas a mezőny, óriási a verseny, a keresőprogramok pedig egyre intelligensebbek.

Erre való a weblap- vagy kereső optimalizálás (SEO), azaz a keresőprogramokat segítő, támogató adatok beépítése a weboldalakba. Ezen tevékenységre fejlesztőgárdák szakosodtak/szakosodnak, hiszen a Google első (első négy) oldalán való szereplésért egyes cégek, vállalkozások, magánemberek hajlandók nagyon-nagyon sokat fizetni.

Fizetett hirdetésekkel szintén lehet a Google első oldalán szerepelni, de leginkább a konkurenciától függ, mennyibe fog ez nekünk kerülni, aztán persze megtérülni.  A Facebookon hasonlóan hirdethetünk, illetve felkerülhetünk (leginkább) pénzért a legnagyobb látogatottságú weboldalak linkgyűjteményeinek sorába. Minél több, másik oldalról mutat link a saját oldalunkra, annál értékesebb lesz website-unk a robotok számára. A honlaptérkép, a címkézés, a robots.txt megléte szintén alapkövetelmény, és igen: a mobileszközökre való optimalizálás már elvárás lett!

Mi az alapkövetelményeket teljesítjük, és megfigyelhető tendencia, hogy honlapjaink az évek folyamán szépen kúsznak előre. 🙂

Látogatottsági statisztika kérhető, ellenőrzés céljára kitűnő tükör. Nemcsak a hazai, de világtérképet nézhetünk oldalunk népszerűségi állapotáról.

Pár mutató optimalizálási eredményeinkről, a seotools.hu helyezésvizsgálójának használatával:

A szojaextruder.hu a “szója feldolgozás” kulcsszóra a legelső Google találati oldal 1. és 2. pozícióján szerepel, 50,4 ezer találat közül. A honlap 2013-ban készült, jelenleg átlagosan 3 ezer olvasó látogatja havonta. A cég fő tevékenysége: szója feldolgozó gépek gyártása.

A gezofit.monorcom.hu a “TRX-edzés” kulcszóra a 7. oldalon, a 78. pozícióján szerepel, 85,2 ezer találat közül. A honlap 2014-ben készült, jelenleg átlagosan 4 ezer olvasó látogatja havonta. A vállalkozás TRX-edzések tartásával indult, egyik fő tevékenysége.

A kulcsikomondor.hu a “komondor kölyök” kulcsszóra az 1. oldal 7. pozícióján látható, 20,2 ezer találat közül. A honlap 2015-ben készült, fő funkciója a komondor kölykök eladása.

A paczi-nogyogyasz.hu a “nőgyógyász Monor” kifejezésre az 1. oldal, 9. pozíciójában áll, 10 ezer találat közül. A honlap 2015-ben készült, fő funkciója az online időpont foglalás a nőgyógyászati vizsgálatra.

A hasznaltgyerekholmi.hu a “használt gyerekholmi” kifejezésre az 1. oldal, 11. pozícióját foglalja el, 12,4 ezer találat közül. A honlap 2016 októberében készült.


Képernyőmentések a portamkincsekomondor.hu oldalunk Google-helyezéséről: 

Az előkelő 3. oldalon, “komondor” kulcsszóra, kb. 1,7 millió találat közül, világviszonylatban a 34., magyar listán a 22. pozícióban található. A honlap 2015. júniusában készült (a képek kattintással nagyíthatók.)